1.10.13

Børnehaven


Min lille dreng er lige startet i børnehaven idag. SUK! Det gør ondt (for moren). 
Det skulle jo gå den vej, det vidste jeg godt, men det er godt nok kommet hurtigt. Knap tre år er gået og lige pludselig er han ikke min lille bebs mere. De har ret når de siger at tiden går stærkt når man får børn. 

En nyt kapitel for ham betyder også et nyt kapitel for forældrene hvad angår madpakker. I vuggestuen var der madordning, nu skal han have madpakke med. Deraf billedet af min surdej :-) Jeg har nemlig bagt min første rugbrød, helt fra bunden, surdej und alles og er så stolt. Og det smager fantastisk. Jeg er ellers en kegle i et køkken, selv det at koge æg kan mislykkes (man skulle ikke tro det var muligt).
Det der overraskede mig allermest var tiden. Det tager faktisk ikke ret lang tid at gøre det selv :-)

I weekenden skal jeg til blogtræf og jeg glæder mig. 

God dag derude :-)

2 kommentarer:

  1. Nej, hvor fint at du fik syet muleposen! Var det ud fra den DIY jeg sendte dig. Det ser sådan ud. :)

    Madpakker er et kapitel for sig. Jeg synes du starter ret ambitiøst ud med hjemmebagt rugbrød. Så heldig er Ingrid ikke. Er det gået godt med opstarten?

    Og hvor er det sjovt, at jeg lige har set på Pias blog (mon22boys) at hun sad overfor en ny blogger, som hed Ivanka. ;)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jep, jeg brugte din DIY. Det var meget rørende at se sin lille dreng gå meget stolt med "madpakke posen" (som han kalder den) og vise den til de nye pædagoger :-)
      Jeg er ret stolt af mig selv, hvad angår rugbrød. Prøver vist bare at kompensere for mine mange mangler og den evige dårlige samvittighed :-) (hvorfor skal man egentlig som mor altid have dårlig samvittighed over småting?)

      Slet